Firmowe święta coraz bliżej? Warto je zorganizować!

Firmowe święta coraz bliżej? Warto je zorganizować!

Co znajdziesz w artykule?

Okres przedświąteczny można nazwać czasem decyzji. Z jednej strony pojawia się potrzeba docenienia pracowników, którzy wspierali firmę w tym trudnym czasie, a z drugiej – konieczność zaplanowania niepewnej przyszłości. Wspólne celebrowanie świąt to doskonała okazja na oderwanie się od wyzwań, jakich przysporzyła nowa rzeczywistość. Dobrze jest się więc do nich przygotować w sposób właściwy dla nowych realiów, które mogą mocno ograniczyć znane nam dotąd, tradycyjne obdarowywanie się upominkami w firmie. Zamiast jednak zupełnie z tego rezygnować, warto rozejrzeć się za nowymi pomysłami na świąteczne prezenty.

Pojawia się w tym miejscu pytanie, jak od ogółu – przejść do konkretów. Niniejszy artykuł jest ciekawą inspiracją, przygotowaną przez firmę Izzi Events, zajmującą się organizacją rozmaitych wydarzeń.

 

 

Prezenty w firmie, która zajmuje się eventami?

 

Wszyscy lubimy niespodzianki, ale obdarowywanie kogoś cieszy przecież jeszcze bardziej. W tradycji dawanie prezentów miało „zaklinać szczęście”, a dla nas wiąże się zarówno z radością obdarowanego, jak i darczyńcy. Bo istotna jest również intencja i emocje, nie tylko sam podarunek.

W Izzi pomysł przygotowywania prezentów zaczął się pewnego dnia od euforii po zorganizowaniu bardzo ciekawego eventu dla klienta. Na fali pozytywnego feedbacku swojej załogi, przyznał:

„Znacie nas, dlatego wiemy, że będziecie umieli zrobić to, czego potrzebujemy. A skoro przygotowujemy prezenty na święta – liczymy na wasze wsparcie.”

W ten oto sposób pełni entuzjazmu, weszliśmy w zupełnie nowy segment naszych działań.

 

To, czego nie wyrażą słowa

 

Faktem jest, że w dobie pandemii nie możemy się spotkać w większej grupie. Prezenty są więc teraz jedną z niewielu dostępnych i bezpiecznych możliwości okazania sobie wzajemnej troski. Mówimy tutaj również o tych firmowych podarunkach, przekazywanych pracownikom i klientom z okazji zbliżających się świąt. Dla członków zespołu wysyłany jest wtedy bardzo jasny, pozytywny komunikat:

„Zależy mi na Tobie, chcę okazać Ci troskę i wsparcie.”

Każdy przecież chce się poczuć po prostu dobrze w tym trudnym czasie, zwłaszcza w obliczu nadchodzących świąt.

 

 

Jak wygląda proces kreacji?

 

Zupełnie tak samo, jak w przypadku przygotowania scenariusza eventu, kluczem jest dla nas komunikacja. Mamy tutaj na myśli nie tylko wytyczne naszych klientów, ale też przekaz, który płynie bezpośrednio z doboru produktów. Za każdym razem zastanawiamy się, jaka intencja towarzyszy konkretnej sytuacji i co chcemy przekazać, obdarowując drugą osobę. Zupełnie tak samo, jak w życiu prywatnym: przygotowując ofertę zastanawiamy się, jacy są ludzie, do których ona trafi? Co nas ucieszyłoby w takiej sytuacji? Czy produkty, które umieszczamy w paczce nie tylko sprawią chwilę radości, ale też zwyczajnie się przydadzą? Przygotowujemy prezenty z różnych okazji, ale tak naprawdę nigdy nie posługujemy się gotowymi propozycjami i choć mamy swoje ulubione typy – rozmawiamy, rozmawiamy… I jeszcze raz rozmawiamy. Dzięki temu możemy najbardziej trafić z prezentem, ale też dopasować i przekazać jasny komunikat osobie obdarowanej.

 

Ekologia ma znaczenie

 

Skupiamy się na tym aspekcie, bo świadomie troszczymy się o planetę, a w przypadku pakowania nie mamy łatwego zadania. Często robimy paczki z zawartością w postaci słoiczków, butelek i różnego rodzaju kruchych rzeczy. Chcemy, żeby proces pakowania odbywał się z troską o środowisko, a jednocześnie zabezpieczył prezent przed podróżą do jego adresata. Równie ważne jest, żeby przy rozpakowywaniu wszystko zachowało swoje walory estetyczne.

Pakowanie to oczywiście jedno, a zawartość – drugie. Tutaj też staramy się myśleć o ekologii i zrównoważonej eksploatacji dostępnych zasobów. Od kilku lat przygotowujemy świąteczne prezenty dla dzieci pracowników jednego z naszych klientów. Kiedy zaczynaliśmy, paczki składały się wyłącznie ze słodyczy, potem dodawaliśmy do nich jakąś drobną grę, a finalnie pakujemy już do paczek wyłącznie gry i edukacyjne zabawki dopasowane do różnych grup wiekowych. Jeśli pojawiają się produkty spożywcze – proponujemy wtedy polski miód, pieczone w małych manufakturach ciasteczka, domowe przetwory itd. W ten sposób dbamy o środowisko.

 

 

Produkcja

 

Dochodzimy w tym momencie do punktu kulminacyjnego naszej pracy z prezentami, czyli pakowania paczek. Ma dla nas znaczenie szczególnie w okresie Bożego Narodzenia, ponieważ właśnie wtedy przekształcamy wszystkie nasze powierzchnie w swego rodzaju „Fabrykę Świętego Mikołaja”. Przebieramy się nawet w stroje elfów i puszczamy wszystkie znane światu świąteczne piosenki.

Tak! Naprawdę wkładamy czapeczki i te śmieszne ubranka – przy okazji pakowania mamy naprawdę mnóstwo dobrej zabawy! Mamy głęboką nadzieję, że nasz nastrój przenika w jakiś sposób do pakowanych przez na prezentów. Wierzymy, że osoby, które je otwierają, oprócz zawartości – otrzymują też zapakowaną przez nas radość.

 

 

W obliczu tych trudnych czasów szczególnie warto podtrzymać w firmie tradycję organizacji akcji świątecznych. Nawet jeśli przyjdzie nam się spotkać wyłącznie online, to doręczone do pracowników prezenty pozwolą poczuć tą wyjątkową atmosferę i cieszyć się wspólnym czasem. Mamy nadzieję, że przemycone w tym artykule pomysły na prezenty, przydadzą się również w waszych biurach.

 

Artykuł powstał we współpracy z firmą http://izzievents.pl/

Powiązane artykuły
Blog - Czego potrzebują dziś administracje firm
Czego potrzebują dziś firmy? Perspektywa firmy i pracownika.

Rzeczywistość nas ostatnio nie rozpieszcza. Dostarcza nam niezwykłej przewrotności planów, wielu zmian strategii działania i emocji, jakich nawet pandemia nam nie dała. Nieprzewidywalność to jedno słowo przyprawia dziś wielu zarządzających i pracowników o roztrój żołądka. Czego w takim świecie i zmienności potrzebują dziś

Więcej
Biurowe trendy, inspiracje, biuro, administracja
Biurowe trendy i inspiracje na 2022 rok

To już tradycja, że z początkiem nowego roku przyglądam się nauce z roku minionego i analizuję biurowe trendy na kolejny. Jakie lekcje dał nam stary, 2021 rok? Co dobrego lub niedobrego uwidocznił? A przede wszystkim, jakie możliwości mamy w tej czystej, białej karcie otwartej z dniem

Więcej
Blog - Trendy w pracy biurowej i gdzie możesz je sobie wsadzić
Trendy w pracy biurowej i gdzie możesz je sobie wsadzić

Ostatnie 1,5 roku całkowicie zmieniło oblicze pracy biurowej. Zreorganizowaliśmy swoją przestrzeń, wprowadziliśmy nowe systemy, narzędzia i sposoby komunikacji. To już wiemy, ponieważ wszystkie te procesy rozgrywały i nadal rozgrywają się na naszych oczach. Czy zastanawialiście się jednak, ile prawdy było we wszystkich

Więcej
Urszula Rowińska Trener Zmiany

Nazywam się Ula Rowińska i jestem Trenerem Świadomej Zmiany.

Łączę 16-letnie doświadczenie w administracji i biznesie z najnowszą wiedzą o rozwoju świadomości mentalnej. Dzięki czemu efektywniej wspieram szefów firm i pracowników we wdrażaniu świadomej zmiany w zespole. Towarzyszę im w tym procesie, uświadamiając blokady, potrzeby i korzyści z niej płynące.

Jako Trener Administracji wiem, jak ważny jest przepływ między twardymi a miękkimi procesami. Dlatego łączę to z nauką i uważnością w komunikacji interpersonalnej. 

Jako Terapeuta Integracji Świadomości i Trener Mentalny stawiam na solidny mindset udowadniając, że ścieżka zmiany i kierunek rozwoju zaczyna się w głowie każdego z nas.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top